In 2013 werd door de ABvC na zorgvuldig onderzoek besloten om een aantal tijdrovende werkzaamheden zoveel mogelijk te automatiseren. Om dat mogelijk te maken werd de Commissie ICT opgericht.
Sinds dat moment heeft de commissie veel van de interne informatiestromen geautomatiseerd om ze zo minder arbeidsintensief en makkelijker toegankelijk te maken.
Een van de meest in het oog springende ontwikkelingen is “Mijn ABvC” waarin de ledenadministratie een plek heeft gevonden.
Alle commissies die de ABvC rijk is, en ook het Bestuur, secretariaat en externe personen die van belang zijn voor de ABvC (supervisors) hebben via hun eigen verzameling van functies de mogelijkheid om dat deel uit “Mijn ABvC” te gebruiken dat voor hen van belang is.
Zo kunnen de leden in hun “Mijn ABvC” omgeving hun ledendossier inzien, de jaarlijkse herregistratie regelen, zoeken naar een supervisor, de visitatie eisen invullen en de afronding ervan bekijken, opleidingen en bijscholingen toevoegen, zoeken naar een intervisiegroep en de gevolgde intervisies en supervisies administreren. Tevens kunnen de leden ook, voor zover van toepassing, consent regelen voor het delen van bepaalde gegevens met derden zoals de SCAG, RBCZ , SIILO en een aantal zorgverzekeraars.
Bestuursleden kunnen met behulp van op hun wensen ontwikkelde functionaliteit in “Mijn ABvC” informatie verzamelen die voor hun werkzaamheden belangrijk zijn. Hetzelfde geldt voor ABvC commissies zoals de PR, Commissie Verzekeringen, TRA, Visitatie Commissie. Maar ook geaccrediteerde na- en bijscholingen worden binnen “Mijn ABvC” geadministreerd en kunnen door de leden ingezien worden.
Tevens is ook een API (Application Programmers Interface) voorhanden waarmee via de website van de ABvC up to date informatie over bijvoorbeeld de resultaten van de “Zoek een counsellor” voorziening opgevraagd en zichtbaar gemaakt kunnen worden. Ook kunnen de geaccrediteerde opleidingen en het overzicht van de supervisors waar de ABvC leden terecht
kunnen via dezelfde API zichtbaar gemaakt worden.
Op deze manier is in de afgelopen 9 jaren door de ontwikkelingen die door de Commissie ICT bedacht en ontwikkeld zijn veel arbeidsintensieve werkzaamheden geautomatiseerd. Maar we zijn er nog lang niet, er zijn nog heel veel verbeteringen die gerealiseerd kunnen worden.
En daar gaat de commissie met volle moed mee door.
Wil je op de hoogte blijven van de ABvC en counselling in het algemeen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.
Een lidmaatschap van de ABvC biedt veel voordelen als je als counsellor aan de slag wilt gaan. klik op de button voor meer informatie of om je aan te melden.
De ABvC organiseert regelmatig workshops en themadagen die je ook als niet-lid kunt bijwonen. Klik op de button voor meer informatie.